خبر فوری | گاز ادارات زنجان و لرستان قطع شد

ستاد مدیریت بحران لرستان اعلام کرد: در پی انفجار شب گذشته در خطوط انتقال گاز، گاز تمامی ادارات، دستگاه‌های اجرایی و صنایع تا اطلاع بعدی قطع خواهد بود.
خبر فوری | گاز ادارات زنجان و لرستان قطع شد
کد خبر : ۵۷۲۸۹

مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان گفت: گاز ادارات استان به منظور مدیریت مصرف و جلوگیری از قطعی گاز طبیعی در بخش خانگی، قطع و در مصرف صنایع نیز محدودیت‌هایی اعمال شد.

نادر رابطی روز چهارشنبه با بیان اینکه این محدودیت‌ها به دلیل وقوع انفجار در خط اصلی انتقال گاز سراسری کشور انجام شده است، افزود: با تهمیدات لازم مصرف گاز مدیریت می‌شود تا مشکلی برای مشترکان این انرژی روی ندهد.

وی یادآور شد: از دقایق اولیه این حادثه که از نخستین ساعات بامداد امروز روی داد به منظور مدیریت مصرف پیامک‌هایی با مضمون " به دلیل افت فشار گاز و به جهت حفظ پایداری شبکه گاز شهری، جریان گاز واحد‌های صنعتی، تجاری، ورزشی، اداری و آموزشی از ساعت ۶ صبح قطع می‌شود "، ارسال شد.

رابطی از مشترکان گاز طبیعی خواست ضمن صرفه جویی در مصرف این انرژی، واحد‌هایی که گاز آن‌ها قطع شده است اقدامات ایمنی را هنگام برقراری مجدد این انرژی مدنظر قرار دهند و صنایع نیز در این مدت از سوخت جایگزین استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، حادثه انفجار گاز ساعت یک بامداد چهارشنبه در چند نقطه موجب بروز آتش‌سوزی در خط لوله اصلی و قطعی گاز شد.

شرکت گاز استان زنجان هم اکنون ۴۰۴ هزار و ۹۷۲ مشترک دارد که این میزان، ۱۰۰ درصد شهر‌های استان و ۹۵.۵ درصد خانوار‌های روستایی را شامل می‌شود.

تاکنون بیشتر روستا‌های نزدیک به شهر‌های استان گازرسانی شده است و تنها برخی از روستا‌های سخت گذر و کمتر از ۲۰ خانوار استان از گاز طبیعی بی بهره هستند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایرنا
مجله زندگی
ارسال نظر